Case: FIT.nl

Resultaten:

FIT.nl

Wat als je producten doorverkoopt in ruil voor commissies en jouw leverancier ineens de commissies halveert? Dan zit je goed in de sh*t…

Hoe zorg je dan dat je een zelfvoorzienend bedrijf wordt die met meer zekerheid kan investeren in de toekomst?

Dit zijn uitdagingen waar FIT.nl mee worstelde voorafgaand aan hun groeifase.

Vandaag ontdek je hoe we deze uitdagingen samen hebben opgelost, zodat FIT.nl kon transformeren van blog naar bedrijf..

Over de Klant

FIT.nl is de grootste fitness blog van Nederland. Er is bijna geen sportliefhebber in Nederland die hun niet kent want FIT heeft een flink bereik:

  • 350.000 sessies per maand (meer dan 4 miljoen per jaar)
  • 80.000 actieve contacten op de email lijst (en groeiende)

Het team bestaat uit hoogopgeleide sport- en gedrags professionals die veel gratis artkelen delen over voeding, sport en gezondheid. Het is hun doel om onjuiste informatie de fitness wereld uit te helpen.

Doel van de samenwerking

FIT was opzoekt naar nieuwe online business modellen om de omzet te verhogen.

  • minder afhankelijk te worden van het affiliate marketing commissie model
  • de omzet te verhogen + het aandeel van eigen producten in de omzet fors te verhogen
  • Het bereik te vergroten door een eigen email lijst op te bouwen

De aanpak

Om dit te realiseren, zijn we een partnership aangegaan om samen het volgende neer te zetten:

  • Content marketing en website optimalisatie om de email lijst op te bouwen
  • Email marketing & automation om de verkoop van de eigen producten te verhogen
  • Salespages voor de compleet nieuwe productlijn van eigen  voedings- en trainingsprogramma’s om bezoekers om te zetten in sales

Het resultaat

Het resultaat van onze samenwerking?

"Samen met Team Digitaal hebben wij een nieuwe productlijn opgezet van trainings- en voedingsprogramma’s. Team Digitaal is verantwoordelijk geweest voor het in de markt zetten van de producten. Denk hierbij aan de positionering van de producten op de website, de email marketing automation en betaalde advertentiekanalen zoals Facebook en Google Adwords. De samenwerking heeft onze omzet 237% doen stijgen. Ze zijn zowel strategisch als uitvoerend erg sterk. "
Jeroen van der Mark
Medisch Socioloog & Oprichter FIT.nl