Waarom een whitepaper laten schrijven?

Een goede whitepaper heeft een grote impact op jouw bedrijfsresultaat:  

De voordelen van een goede whitepaper laten schrijven:

  • Meer leads: Je vergroot je ‘potentiële klanten’ database. Een geïnteresseerde downloader geeft je namelijk zijn contactgegevens in ruil voor jouw kennis. Je kunt deze leads herbenaderen.
  • Meer bereik: De leads die jouw whitepapers downloaden, kan je in de toekomst (bijna) gratis het benaderen met nieuwe artikelen, whitepapers of diensten. Dus zelfs als
    ze niet direct klant worden, bouw je een groot bereik op dat jou in de toekomst
    goed van pas kan komen
  • Denkleiderschap: Je deelt je vakinhoudelijke kennis en kunde. Hiermee laat je zien dat je een expert bent in jouw vakgebied.
  • Inzetbaar op meerdere marketingkanalen: Je kunt jouw whitepaper inzetten voor meer leads op meerdere kanalen (Linkedin Ads, Google Ads, Email marketing, etc). 
  • Langdurig inzetbaar: Een tijdloze whitepaper laten maken is verstandig want ze gaan lang mee. Bij sommige klanten zelfs meer dan 3 jaar, dus 3 jaar leads uit één goede whitepaper (!). Een whitepaper is dus een goede investering die zich dubbel en dwars terugbetaald. 

Meer weten? Download onze whitepaper: Verdubbel jouw B2B leads met whitepapers

Waarom Team Digitaal jouw whitepaper laten maken?

Een whitepaper schrijven brengt dus veel voordelen met zich mee, maar het kost tijd en het is niet altijd eenvoudig:

Wij kunnen praktisch het volgende voor jouw organisatie doen:

  • Whitepaper strategie: Je moet een goede strategie opstellen om leads te genereren. En precies weten wie jouw doelgroep is en wat hun wensen zijn, zodat jouw whitepaper aanslaat!
  • Whitepaper schrijven: Je expertise op een effectieve en doeltreffende wijze op papier zetten kan lastig zijn. Het is een kunst om een complex onderwerp toegankelijk, relevant en aantrekkelijk te maken.
  • Whitepaper design: Je whitepaper moet niet alleen goed geschreven zijn, het moet er ook piekfijn uitzien.
  • Whitepaper promotie: Zonder whitepaper promotie geen leads! Wij zijn B2B leadgeneratie experts en zijn gespecialiseerd in whitepaper promotie zodat jij écht resultaat haalt uit jouw whitepaper. 

Er komt dus nogal wat bij kijken: laat daarom je whitepaper maken door een specialist. Team Digitaal helpt je hier graag bij! Wij zorgen voor een soepel leesbare tekst over een onderwerp dat misschien niet zo makkelijk is.

Whitepaper laten maken: Onze werkwijze

Om te zorgen dat je een whitepaper ontvangt waar je echt iets aan hebt, doorlopen wij standaard de onderstaande stappen.

  • Stap 1: Gratis whitepaper brainstorm sessie. Tijdens deze sessie bespreken we jouw huidige- en gewenste situatie en brainstormen we over het concept. Als je enthousiast bent, gaan we naar stap 2. 
  • Stap 2: Inhoudelijke whitepaper vragenlijst. Het doel van deze vragenlijst is dat wij een goed beeld krijgen van jouw whitepaper doelgroep en jouw visie op de inhoud van de whitepaper.
  • Stap 3: Uitwerken in eerste inhoudelijke concept. Op basis van jouw input gaan wij inhoudelijk onderzoek doen, en we ontwikkelen een concept van de whitepaper (inhoudsopgave, kern van de inhoud, etc)
  • Stap 4: Feedback ronde. We delen onze conceptversie met jou. Je kan feedback geven en wij stellen verdiepende vragen in een interview van ongeveer 30-60 minuten.
  • Stap 5: Whitepaper schrijven & designen. Na de eerste feedbackronde gaan we de whitepaper tekst voor je uitwerken en designen!
  • Stap 6: Laatste feedback ronde. Wij sturen onze eerste versie naar je toe, en jij geeft feedback op de tekst en het design.
  • Stap 7: Oplevering. Nadat wij al jouw feedback hebben verwerkt is de whitepaper af!

Je whitepaper is af! En nu?!

Yes! Je whitepaper is af. Nu je een whitepaper hebt, is het belangrijk dat deze ook bij jouw doelgroep terechtkomt. Het belangrijkste doel van een whitepaper is namelijk contactinformatie verzamelen van jouw potentiële klanten zodat jij dit kan omzetten in sales.

Wil jij jouw whitepaper optimaal promoten? Dan ben je bij ons ook aan het juist adres! We zorgen dat jouw whitepaper de juiste mensen bereikt zodat jij meer leads genereert.